onsdag 24 mars 2010

Feberfrossa



Så har man blivit sjuk! Jag hoppas att min kropp laddar om snarast för jag vill njuta av vårsolen och träna..

Aaaatchjoooooo!

onsdag 17 mars 2010

Sega onsdag!

Hade bestämt att jag och Susanne skulle på tjejboxningen ikväll men på väg hem från jobbet mådde jag illa och blev helt spyfärdig. Just nu går det magsjuka på jobbet så jag får hålla tummarna för att det bara var mina hjärnspöken som levde loppan. Ska lägga mig tidigt idag så att jag mår bättre och kan boxas imorgon.

Ikväll är det Drömmen om Italien. Tycker serien är jätterolig. Synd att jag inte såg att de gjorde reklam för serien innan för annars hade jag helt klart sökt. Jag är mycket intresserad av heminredning och älskar Italien så det kunde ju inte bli mycket bättre. Tänk er själva att leva i Italien som en stolt ägare av ett mysigt pensionat och själv varit med och byggt upp verksamheten från grunden! Känner längtan till Italien när jag ser på programmet och en längtan till min mamma och min tillkomna italienska familj =). Jag har lovat Guiseppe att jag ska ta tag i en italienska kurs. Måste styra upp detta snart! (och fixa körkortet för den delen med!)




Vad fina bilder du lagt upp Frieda! Jag kan lätt tänka mig att försvinna ett tag till L.A med om jag fick chansen Jag var ju nära att boka en resa till dig men jag fick inte tag på dig då så jag vågade inte boka upp något. Kan du inte stanna lite länge i USA i sommar så att jag kan komma ned i juli? Du får fixa så att vi kan snacka på skype! Svar på tal angående din kompisavundsjuka så tycker jag absolut att du ska slappna av. Du är en jättebra kompis utan att anstränga dig och de som inte uppskattar dig behöver du inte ha i ditt liv. Men sådant känner man ju på sig eller hur? Hellre äkta få vänner än många ytliga där många är falska.
Läskigt med jordbävningen därnere!

Nu ska kvällen spenderas med mina 3 F = Filt, Frukt och Fjärrkontroll!

Pussar från
Ella

tisdag 16 mars 2010

Att tänka kan göra en galen...

God dag god dag mina vänner! Sorry återigen för den sega väntan på min uppdatering av livet från den (ljusa) andra sidan. Ja just nu börjar det faktiskt att bli både varmare och ljusare. Vi ställde nämligen om klockan i helgen, så nu är det en timma längre med sol på kvällen vilket märktes efter min lektion ikväll, det var soligt och varmt ute! Då det brukar vara mörkt och lite kallt när vi klampar ut ur lokalen på kvällen kvart i sju.

Det har varit en rolig och händelserik helg. Jag och Linnea var i Oceanside och San Diego och hade det trevligt. Det blev dock mkt mer alkohol än vad som var tänkt, men är det inte alltid så? Eller ofta i alla fall? Vi kom ner på torsdagen och började dricka lite öl hemma hos Brian för att sedan gå ut och fortsätta på en mysig liten pub där vi oxå käkade världens goaste pizza! Mmm! Sedan så vandrade vi vidare nedför gatorna till en mysig pub med dansgolv där det blev ännu en öl och en drink (som vi dock blev bjudna på) vi dansade som bara den och sedan åkte vi hem. Dagen därpå var vi på stranden och solade, det var hur skönt som helst och så njutningsfullt. På kvällen så hade vi bbq och Brian hade bjudit över några vänner, dock blev det mer alkohol än väntat denna kvällen. Då vi hade planerat utgång i San Diego på lördagen, så ville vi ta det lite lugnt på fredagen. Men börjar man spela beer pong så kan man inte ta det lugnt. Dock visste Linnea ett smart sätt att fuska lite, med att byta ut muggarna och inte dricka allt. Smart tjej den där lillstrumpam! För er som inte är så pålästa av vad beer pong är så kan jag säga kort och konsist att det är ett s.k fyller spel där man ska kasta en pingisboll i sånna där berömda röda muggar halvfyllda med öl, om man träffar så får motståndarlaget några sekunder på sig att dricka upp, träffar man igen får dom dricka en mugg till, om inte så fortsätter spelet. Den som vinner är den som har flest muggar kvar. De andra, ja de förlorar och är antagligen de som är fullast! Ett spel som kan vara roligt att pröva på midsommar kanske...vi får se hur det går! I alla fall så under detta roliga spels gång så lyckades jag på nåt sätt få en stor flis i mitt finger, under min nagel! Jag svimmade och kände mig konstig, det pulserade och gjorde ont. Matt, Brians kompis lekte Dr. Carter och försökte att få ut flisen, men lyckades inte riktigt så imorgon skall jag gå till Healt Center och se om dom kan lösa det för mig. Ja kvällen fortsatte och vi drack, satt vid brasan, åt mat och hade trevligt. Sedan blev det lite hångel för min del, det var ju trevligt. Med en 35 årig kille. Jag vet att jag brukar säga att jag vill ha lite äldre grabbar, men jag vet inte riktigt om jag känner så längre. Det kanske är lite för gammalt med 30+. Eller så är det bara så att det är min lilla hjärna som vill hitta fel på personen, då han har många bra sidor och skulle säkert kunna vara en bra match för mig, kanske. Vi får se, den som lever får se! Sen på lördagen så åkte vi ner till S.D i alla fall och strosade runt där ett tag, för att sedan möta upp Sofia och hennes vän Jenny för ännu en party kväll, det var roligt, men ack va trötta vi var när vi åkte hem. Lilla Sofia körde ända från San Diego till Newport Beach. Men vi höll henne vaken och pratade om allt mellan himmel och jord. Jag är så glad att jag lärt känna dessa tre tjejer! Dom är verkligen helt underbara och vi har så roligt ihop!

Dock så lyckas min kompis-svartsjuka krypa sig på mig ibland. Jag tror ibland att den har försvunnit, vilket den gör i perioder kanske. Men så rätt som det är så kommer den tillbaka igen. Och jag orkar inte med de känslorna! Det tar så extremt mycket tid, energi och är bara tråkigt och deprimerande! Men jag kan inte låta bli att tänka, analysera och bli avundsjuk och svartsjuk. För er som känner mig väl, ni vet vad jag menar. Er andra, jag är ledsen jag orkar inte förklara det just nu. Det jag kan säga är väl att det är som att känna sig utanför i ett gäng fast man inte är det, man vill ha alla som sin bästa vän fast på olika sätt och vill vara med och delaktig i allt hela tiden, får man inte det så blir det jobbigt. Oj, nu förklarade jag visst ändå. Men ja ja, jag hoppas att det blir bättre. Jag leker min egen psykolog emellanåt och säger till mig själv att sluta annars så kommer nåt hemskt att hända mig eller nån jag tycker om och det är en skrämmande tanke. Så då brukar det bli lite bättre. Själdestruktivt eller vad?

Minns ni att jag sa att jag hade en "crush" på min drama lärare? Om inte, så ja det har jag! Inte för att det hänt nåt på den fronten, men kom och tänka på honom nu då jag har acting class imon. Och jag gjorde ett grymt performance med min scenpartner i torsdags! Alla andra som visat sina open scenes har fått nåt slags "tillrättavisande" eller directions, men när jag och Naylene hade gjort våran så satt dom där och tittade och sa att det var bra och att det märktes att vi var förberedda, hade tänkt igenom och att vi tydligt visade på vilka våra karaktärer är. Gött! Sen blev vi tilldelade varsina nya lite längre scener som vi ska göra med en ny scenpartner, jag fick en roll som inte har alls många lines. Liten besvikelse. Vet inte om dom gav mig det för att jag inte är amerikan eller för att dom tycker jag är dålig och vill ge mig lite utrymme eller om dom vill ge andra som är sämre eller inte hållt på med acting så mkt mer utrymme. Inte vet jag! Att tänka och analysera gör en galen!

Ja och så sist, jag och Charlie hade ett litet samtal när jag var hemma hos dom nu i helgen från lör-sön. Då vi pratade om varför vi kom hit från början. Linnea och Sofia ville ju bara komma bort från Sverige ett tag och se sig om och så. Medan jag och Charlie hade en plan, hon sin dans, jag min teater som vi en gång för alla vill lyckas på en riktigt professionell nivå med! Men det är fanimej (ursäkta uttrycket) lättare sagt än gjort! Det faktum att vi inte kan ta några som helst jobb utanför campus och att vi inte är citizens gör det extremt svårt att kunna söka och göra visa saker. Så det känns jobbigt. Sen att allt, eller nästan allt kostar pengar och tar sådan tid! Ibland vill man bara ge upp och satsa på nåt annat. Men då skulle mitt hjärta inte må bra. Så jag får kämpa på och se vart det leder! Det känns bara som att man kommer vara misslyckad om man kommer hem och inte har nått nånstans... Ja ja, vi får se! Jag har lite saker på g, sen om det ger nåt eller inte, det återstår att se!

Nej, nu ska jag slänga mig i sängen. Först en ciggiliggi! Usch vad jag har börjat röka mer sen jag kom hit, inte så bra! Men men, jag slutar väl nån gång...

Va fin din ipod va Ella!! Gullig han är, din lilla Martin. Jag hoppas att jag kan träffa min Martin snart...


För er som vill drömma er bort lite...










//Frieda K

söndag 14 mars 2010

Sweet sunday

Tack för en jättetrevlig kväll igår Frida! Det var melodifestivalsafton igår och jag hejade som tusan på Eric Saade som tyvärr inte höll hela vägen. Jag röstade som en galning haha... Kvällen fortsatte sedan i goda vänners lag med spotify, dans, alias och utgång. Planerna var att gå till Lounge men gud vilka köer det var! Fem sekunder i kön och vi var redan trötta så det fick bli ett besök till Bliss. Bra ställe men tyvärr blev det lite tröttsamt med housemusik i två timmar. Mina fötter värkte också efter mina nya skor. Stackars Frida som fick vara mina extrafötter för kvällen =).

Idag fick jag en jättefin överraskning av världens bästa pojkvän. Fick en helt underbar bukett och en ny rosa Ipos nano 8gb. Supersnygg och otroligt bra! Kan varmt rekommendera denna till den som funderar på att köpa sig en Ipod.




Visst är den fin!

Nu blir det fotboll med min baby och nybakta muffins.

Puss //Ella

tisdag 23 februari 2010

Hujeda mig..

..vad kallt det var. Var nyss ute och sprang en halvmil. Missade dessvärre boxningen idag då jag kom hem sent från jobbet så var tvungen att motionera på ett annat sätt. I början kändes det som lungorna skulle frysa till is men efter ett tag kom flåset igång igen. Så jävla gött nu efteråt. Hellujuah!

Är så trött på det här vädret nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Igår tog det två timmar(!!!) att ta mig till jobbet. Spårvagnstrafiken var helt lamslagen efter ovädret. Vagnarna hade övergett min kära hållplats och dess grannar så jag fick ta en promenad till Järntorget för att sedan armbåga mig på en vagn till stan. När jag väl kommit till stan så blev jag stående där i 40 minuter. Hela dagen var ju förstörd efter den morgon(o)turen.

Lite bilder som Martin tagit under en promenad.



Det verkar vara fler än mig som fryser...



Sa du Göteborg?



Imorgon efter jobbet ska jag och en kollega ägna vår planeringstid åt att ge vårt personalrum en "makeover" (Indiska inköp och ommöblering) och förhoppningsvis en rejäl ansiktslyftning. Detta ska vi göra så gott vi kan i smyg och förhoppningsvis så blir väl några glada åt vårt engagemang.

Godnatt alla fina och ha en underbar onsdag!
//Ella

lördag 20 februari 2010

So sorry for the delay!

Hej mina Honies! Jag är så ledsen för mina inlägg som kommer allt för långt mellan varven. Men jag har vart lite upp och ner den senaste veckan. Vet inte riktigt varför om jag ska vara ärlig. Kanske är det det faktum att det börjar bli vardag här borta i Californien oxå. Man gör samma saker typ varje dag och det har liksom blivit en rutin här oxå. Det är ju lätt att hamna i tristess spåret när det inträffar. Vädret kanske borde lyfta upp då jag faktiskt inte behöver ha mycket på mig när jag går ut, det räcker med en vårjacka och öppna skor, ibland behöver jag inte ens ha leggings. Jag ska inte prata mer om det då ni stackare har snö kaos där hemma! Helt sjukt! Tänk vad man missar!

Kanske beror min mini-depression på lite olika saker, jag hade mens förra veckan och vi vet ju tjejer att hormonerna kan springa runt och skapa problem i kroppen då. Sen så är det ju det vanliga ämnet killar. Jag träffade ju en kille på en klubb för två v sen. Vi skulle ha setts förra torsdagen, men det blev inte av så vi bestämde ikväll istället. Jag har dock en känsla av att han inte kommer att höra av sig, då han inte svarade på mitt sms igår, och har ännu inte (klockan är tio i ett på dan nu) har hört av sig. Jag tycker att folk förtjänar en andra chans, detta är hans andra. Tar han inte den, så kan det fanimej vara. Blir bara så trött på sånt här. Om man nu inte vill, kan man inte höra av sig och säga det då? Måste man skita i att höra av sig över huvud taget? Väntan är det värsta tycker jag! Bättre med en dålig nej förklaring än ingen alls, enligt min mening. Och folk frågar varför jag är bitter när det gäller killar och "true love", ja det kan man ju fan undra när det gång på gång bevisas att just de jag träffar visar sig vara idioter. Men jag ska försöka att vara beredd på den dan då "han" med stort H står där. Även om det just nu känns ganska impossible...

En annan sak som kanske har att göra med att jag känner mig lite down, kan vara att man inser hur olika man är vissa människor som man spenderar mkt tid med. Eller att jag känner att jag har försökt att öppna mig och finna vänner bland de amerikanska tjejerna i skolan, men många verkar inte vara intresserade på ett ärligt sätt. Dom pratar i början och är övertrevliga, för att sedan nästa dag knapp ens säga hej. Vilket kan göra mig sjukt irriterad och lite ledsen om jag ska vara ärlig. Jag är tyvärr en ganska känslig person så jag tar tyvärr åt mig allt för mkt av just tjejer och deras sätt när det gäller att lära känna nya vänner osv. Vi får väl hoppas att det blir bättre med tiden, jag har ju lite tid kvar att vara här så det kan ju vända.

Annars så har jag väl inte så mkt att dela med mig av, vi var i vegas förra veckan! Det var grymt kul! Ella, du kan kolla in bilderna även fast du inte har facebook, jag postar en länk här längst ner så kan du gå in och kolla. Jag lägger till fler länkar till de andra korten som jag tagit tidigare oxå. Dina kort så grymt roliga ut! Ska fan styra upp nån 70 tals fest här, amerikanare brukar gilla att klä ut sig.

En sista sak, jag vet att jag pratade om innan jag åkte hit att jag undrade om jag skulle anamma de svenska "bra" sakerna, eller ta till mig av de amerikanska. Jag var ju lite bitter mot den svenska mentaliteten innan jag åkte och villa ha lite utav den amerikanska. Nu vet jag inte om jag håller med om det uttalandet eller inte. Det finns mkt kasst i Sverige ja, men fan så mkt mer är sämre här! Även om mkt saker är sjukt coolt och mkt bra oxå. Men vi som kommer från och bor i Sverige har verkligen inget att klaga på när det gäller "everyday life" enligt min mening, jag kommer att uppskatta det i framtiden, vart jag än hamnar. Ja ja, enough med bitterhet nu!

Ikväll om Derick inte hör av sig så ska jag ut med tre svenska tjejer som är helt underbara som bor i Newport och oxå går på skolan två i samma kurs som jag har. Dricka lite och ragga nytt kött och glömma allt eländigt!

Puss på er...

Ella! Kommer du och hälsar på mig på spring break eller? Det är nog dax att boka biljett nu snart i sånna fall! Kolla på pricerunner.se som sagt! Dom listar de billigaste! PÖSS

Hoppas du kan se bilderna. Säg till annars, så skickar jag dem via mejl eller nåt! Kramiss. (Jag tror att du får kopiera länkerna och klistra in dom i webläsaren så kommer du direkt till bild albumet och behöver inte ha Facebook eller nåt!)

//Frieda*


Life in Cali:
http://www.facebook.com/album.php?aid=193847&id=827774767&l=2e21f6aa53

A weekend in Vegas:
http://www.facebook.com/album.php?aid=203544&id=827774767&l=f2e07ea3a1

Jimmy Dean och våfflat hår



Nu var det snart en vecka sedan sista inlägget. Jag undrar också vad som hänt med Hannas och Friedas bloggande! =)

Igår var jag på Susannes 80-tals fest. Jag gick hem till Frida innan för att oss. Medan vi var i full gång med våffeltången så reflekterade över att det måste varit otroligt roligt att vara i sina bästa år under detta fantastiska årtionde. Tänk alla starka färger, dessa underbara frisyrer och en era med Jackson, Madonna och Cindy Lauper. Man kan inte bli annat än glad! Väl på festen hade alla helt otroliga utstyrslar. Det var mycket folk och i vimlet syntes alla från Lili & Susi, Skidåkarna från sällskapsresan, pudelrockarn, porrskådisen till jympatjejerna! Fan vad roligt det är när alla går in för ett tema och lägger ned tid på sina kostymer. Det var en jätterolig fest och jag och Frida är nu inne på att ordna en fest med 70- tals tema någon gång framöver! Vad tycker ni om det? Eller är det någon som har ett annat bra förslag? Kommer ni ihåg låten "Jimmy Dean" med Troll? En låt som jag totalt glömt bort som spelades igår. Jag tror att detta var min första LP singel som barn! I LIKE!











Synd att jag inte var flitigare med kameran denna kväll!

Idag skulle jag egentligen discobowlat med Martin , Nadia och Aymen men det är nog rätt problematiskt att ta sig dit i detta vädret så vi tar en melodifestivalsafton ikväll istället.

Hörs senare!
//Ella

lördag 13 februari 2010

Melodynight




Ikväll har jag haft besök av Sandra, Frida, Mandy, Sofi och Lisa. Det var en jättetrevlig kväll som hade melodifestivalen som huvudingrediens och Partyalias som efterätt. Den som toppade vår favoritlista var ju Eric Saade med låten "Manboy". Han hade utsrålning, karisma, bra uppträdande och en bra låt. Lite Britney över låten. Så nu ska vi heja fram han till Oslo allihopa! Resterande kväll spenderades med vinglaset i handen och hjärnan i fokus när vi spelade Partyalias. Fasen vilket roligt spel. Stackars Frida som alltid får släpa runt detta spel överallt. Måste bli bättre på att köpa sällskapsspel helt enkelt.

Idag fyllde också Sofi 26 år så ett stort grattis till henne. Hipp hipp hurra på hennes vuxna dag!



Hoppas ni har haft en fantastisk lördag.
Imorgon väntar en söndag som innehåller träning och eventuellt bilkörning.

//Ella

tisdag 9 februari 2010

Ferbuarimörker

Jag önskar att denna månaden snart är över. Just nu känner jag mig ständigt trött och och trött är jag också på snön som varit här på tok för länge. Jag vill kunna gå ut och springa utan att riskera att bryta ben och armar.

Denna vecka längtar jag till:

- Boxningen på torsdag
- Vår studiedag på jobbet
- Melodifestivalafton hemma hos moi med härliga tjejer.

Frieda stå på dig och låt folk tycka vad de vill om dig, med eller utan handduk! Nu får du ta och lägga upp lite bilder över ditt boende!

Puss Ella

onsdag 3 februari 2010

Kulturkrockarna börjar komma...

Hej alla goa och glada!

Förlåt att det tar sån tid mellan mina inlägg. Men jag har inte orkat eller haft tid att skriva på några dagar då det varit helt galet i skolan med att hitta kurser som man faktiskt vill ha. Nu har jag dock lyckats fånga två underbart roliga och intressanta kurser. Den ena heter "Acting for non-majors" och den andra heter "Introduction to the theatre" Båda handlar som ni fattar av namnen om just det, teater. Den först nämnda är mera praktiskt medan den andra är mer en teoretisk kurs. Men båda är mkt intressanta. Och det som är bra är kursböckerna är inga egentliga kursböcker utan vår uppgift är att vi ska gå och se fem olika föreställningar som visas på skolan under våren, musikal, teater eller dans uppvisning. Vilket inte är så tråkigt. Det är ju roliga saker. Och detta gäller båda kurserna. Så det är bra! Sen ska vi skriva en liten "uppsats" efter varje föreställning om vad vi tyckte om och inte om osv. Så jag ser fram emot allt som kommer i dessa kurserna. Min tredje kurs heter "Introduction to Entertainment and Tourism" som är en mer teoretisk. Men ändå intressant, man lär sig hur nöjes branschen fungerar, vem som äger vad och hur allt hänger ihop. Så det är ju bra om man vill in i denna "underbara" bransch. Ja och sen återstår en kurs, just nu har jag en som heter "Communications Law" men den är inte alls rolig, så jag ska "droppa" den och "adda" en annan. Men de flesta börjar bli fulla vid detta laget så jag får liksom ta vad som finns över. Kanske inte så roligt. Men funderar på att ta en Psykologi klass. Vi får se. Jag har tills på fredag på mig att bestämma mig.

Ja, idag så upptäckte jag ännu en liten kulturkrock mellan USA och Sverige eller Europa skulle man väl kunna säga. De andra kulturkrockarna är väl de vi redan vet om, att de är mkt öppnare här än i Sverige och att alla pratar med alla överallt typ. Ja och de andra sakerna som vi redan vet. Men idag när vi signat upp oss på det enormt fina "Recreation Center" som skolan har med gym, inomhus springbana, Simbassäng, basketplan och dans och träningssalar. Ja, efter en skön workout så skulle jag duscha. Och vi vet ju alla att många amerikaner är rätt så kristna. Men inte visste jag att dom var så pryda! När jag kommer till duschrummet så blir jag jätte förvånad. Varje enskild dusch har ett eget duschdrapperi som man drar för och en krok för att hänga handduken utanför på! Men kom igen! Hur pryd får man vara, på ett allmänt gym!? Skämtar dom eller. Jag vet att även vissa svenskar eller Europeer tycker att det kanske hade vart skönt att ha det så hemma, men jag tycker bara att det är töntigt. Min rumskompis Daniel sa precis när jag berättade detta för honom att inga killar duschar efter gympan på hans kompis skola i Seattle för att det anses som bögigt! Men hallå. Vad tror folk egentligen? Ibland kan man börja undra. Men jag vet egentligen inte varför det störde mig så mkt att det var så prytt i duschen. Kanske för att jag inte är van vid det och själva ovanan att det inte är som hemma är det som antingen skrämmer mig eller irriterar mig. Ja ja, vad anser ni mina kära vänner? Ella, Hanna? Har ni nån åsikt på detta. Det roliga var när jag gick ut ur duschen och torkade av mig, och detta gjorde jag ju naken med min handduk, så fick jag lite knäppa blickar från de andra tjejerna. Jaha tänkte jag och gick och bytte om. Och klart att man tar av sig handduken för att ta på sig trosor och sen bh.n. Men nej de andra tjejerna har handduken på och smyger under trosorna där och sedan bh över bh, fattar ni. Hur pryd får man bli!? I ett land som är öppet med så mkt annat. Men det kanske har med deras religion att göra. Inte vet jag. Och inte vet jag heller om detta bara gäller den kvinnliga sidan. Vi får väl se om jag hittar nån kille under terminens gång och hur han uppskattar eller inte uppskattar min öppenhet för nakenhet. Det återstår att se...

Här sitter jag nu i alla fall med ett glas vitt och Bones på TV.n i bakgrunden. Om tio min börjar nya avsnitt av Melrose Place och sen vid tio börjar nya avsnitt av Southland! Åh, jag älskar att det alla serier finns här! Och att de går på TV så man slipper vänta i flera veckor på att ladda ner, sen om man missar nåt så kan man gå in på seriens TV bolags hemsida och kolla, som att gå in på tv3play! Underbart. Det är något jag uppskattar med detta landet sedan jag kom hit.

Killar, ja vad ska vi säga om dom. På min skola går det ca 35.000 studenter varav ca 2000 är Internationella. Jag har vart i skolan i snart två veckor nu och suttit ute, gått runt och varit lite här och där. Men har faktiskt inte sett så mkt heta killar. Om detta hade vart i Sverige så hade jag nog sett tio ggr mer. Ärligt. Jag tror det. De heta killarna i detta landet finns i alla fall inte i Fullerton. Kanske på TV.n. Vi får se vad som händer med detta längre fram...

Valentine's day... usch säger jag bara. Ingen rolig dag då man är singel. Men det är två veckor kvar. Så det återstår att se vad som händer...

Nej nu ska jag kolla på Melrose Place. Skriver lite senare.

Puss och Kramiss från värmen =)